A Sári Metál Kft. (Vállalkozó) jelen általános szerződési feltételeket alkalmazza minden szolgáltatási szerződésére, függetlenül attól, hogy a Felek közötti jogviszony egyedi megrendelésen vagy különálló egyedi vagy keretszerződésen alapul. 

A Vállalkozó jelen Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF) mindenkor elérhetővé teszi weboldalán. 

Az ÁSZF-nek az egyedi megrendelés vagy szerződés időpontjában hatályos változatát a Vállalkozó és a partner (Megrendelő) a szerződéskötés vagy a megrendelés leadásának időpontjában kifejezetten elfogadja. 

1. Fogalmak 

1.1. Árajánlat: a partnerek megkereséseire válaszul megadott gyártási ár és gyártási határidő számítása. A számítást a Vállalkozó végzi el a Megrendelő által megadott információk alapján elvégzett gyárthatósági felmérést követően, kizárólag az árajánlatban meghatározott műveletekre és a gyárthatósági felmérés által meghatározott korlátokra való figyelemmel. A becslés tájékoztató jellegű, és csak ajánlattételi felhívásként szolgál, a Vállalkozó fenntartja a jogot a változtatásokra a Megrendelő megrendelésének Vállalkozó általi végleges elfogadásáig. A Kalkulációban meghatározott teljesítési határidő szintén tájékoztató jellegű, és a határidő csak a megrendelés visszaigazolása után kötelező érvényű a Vállalkozóra nézve. Az Árajánlat nem minősül szerződésnek, még akkor sem, ha a Megrendelő elfogadja. 1.2. Megrendelés: A Megrendelő által közölt szerződéses ajánlat termék(ek) gyártására vagy fémmegmunkálási szolgáltatásokra a Vállalkozó által készített Kalkulációs Adatlap alapján. A Megrendelés ajánlatnak minősül, és mint ilyen, önmagában nem jelent szerződést a Vállalkozó és a Megrendelő között. 

1.3. Megrendelés Visszaigazolása: Amennyiben a Megrendelő a megrendelésében egyértelműen meghatározta a megrendelt terméket (szállító cikkszáma és/vagy anyagminősége, mérete, kialakítása), és ha a megadott információk lehetővé teszik a termék Vállalkozó általi egyértelmű azonosítását, az ár, a termékdíj fizetésének módja és határideje, a gyártandó mennyiség, a szállítási határidő, a szállítási cím és mód, valamint a szállítási paritás egyértelmű, a Vállalkozó 5 munkanapon belül elbírálja a megrendelést. Ha a Vállalkozó elfogadja a Megrendelést, visszaigazolást küld a Megrendelés elfogadásáról. A Megrendelés visszaigazolása szerződéses viszonyt hoz létre a Vállalkozó és a Megrendelő között. A Megrendelés Visszaigazolása aláírás nélkül érvényes. 

Ha a Megrendelő a Megrendelés Visszaigazolásának közlése után módosítani kívánja a Megrendelését, azt csak a Vállalkozó jóváhagyásával teheti meg, és csak akkor, ha a Vállalkozó még nem kezdte meg a termék gyártását. Továbbá a Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben a Vállalkozónak az ilyen módosítás következtében többletköltségei merülnek fel, a Megrendelő köteles megtéríteni a Vállalkozónak ezeket a többletköltségeket. 

Amennyiben a Vállalkozó nem tudja a Megrendelő megrendelését változatlan tartalommal elfogadni, elutasíthatja a Megrendelést, vagy módosított tartalmú Megrendelés-visszaigazolást küldhet (például a Megrendelésben meghatározottól eltérő árral, műszaki tartalommal vagy szállítási határidővel). Módosított tartalmú Megrendelés-visszaigazolás esetén a Felek közötti szerződéses kapcsolat a módosított Megrendelés-visszaigazolás szerinti tartalommal jön létre, kivéve, ha a Megrendelő a módosított Megrendelés-visszaigazolás közlésétől számított 2 munkanapon belül írásban kifogást emel. Amennyiben a Megrendelő kifogást közöl, a Felek közötti szerződéses kapcsolat nem jön létre. 

1.4. Szerződéses jogviszony vagy elfogadott Megrendelés: a Megrendelő és a Vállalkozó közötti szerződéses jogviszony, amely szállítási és fizetési kötelezettséget keletkeztet, és amely a jelen ÁSZF rendelkezéseivel összhangban, a Megrendelés-visszaigazolás közlésével jön létre, és amelynek részét képezi a Kalkulációs Adatlap, a Megrendelés és a Megrendelés-visszaigazolás. Mindkét Fél kötelező érvényűnek tekintendő ezen feltételek mellett, és bármilyen ellentmondás esetén a Megrendelés-visszaigazolás tartalma az irányadó. A szerződéses jogviszony a Megrendelés-visszaigazolással jön létre, és a Megrendelés teljesítésének meghatározott időtartamára jön létre. A szállítólevél, amely teljesítésigazolásként szolgál, igazolja a Megrendelés teljesítését. 

2. Árak 

A Vállalkozó az árajánlatban tájékoztatja a Megrendelőt a jövőbeni megrendeléseinek árairól és teljesítési feltételeiről. Az árajánlatok kizárólag tájékoztató jellegűek. A Vállalkozó fenntartja a jogot a változtatásokra a Megrendelő megrendelésének Vállalkozó általi végleges elfogadásáig. 

Eltérő megállapodás hiányában az árakat INCOTERMS EXW paritáson vagy az elfogadott megrendelésben feltüntetett paritáson értelmezik. Amennyiben a Vevő a megrendelés-visszaigazolásban meghatározottól eltérő szállítási módot kér a Vállalkozótól a teljesítésről szóló értesítéskor, a Vállalkozó saját belátása szerint elfogadja a kérést, az ezzel kapcsolatban felmerülő többletköltségeket a Vevő viseli. 

Az Árajánlatban megadott ár tartalmazza az általános csomagolást, amely biztosítja a termék azonosíthatóságát, szállíthatóságát és állagának megőrzését. A Vevő egyedi vagy különleges csomagolási igényeit külön megállapodásban vagy a Megrendelés külön sorában kell kezelni, a Vevő költségére.

3. Rendelési folyamat 

A megrendelési folyamat megkezdéséhez a Megrendelő köteles a Vállalkozónak helyes és teljes dokumentációt biztosítani a Megrendelés teljesítéséhez. A Vállalkozó által kiállított Árajánlat és az elfogadott megrendelés mindenkor a Megrendelő által rendelkezésre bocsátott dokumentáción alapul, amelynek teljességét és szakszerűségét a Megrendelő biztosítja. 

Amennyiben a Megrendelő az árajánlat kiadása után bármilyen változtatást kíván végrehajtani, erről írásban köteles a Vállalkozót tájékoztatni, aki fenntartja a jogot a kiállított árajánlat módosítására. 

A Megrendelő a megrendelési folyamat során tett összes nyilatkozatot írásban teszi meg és fogadja el. 

A szerződéses viszony a Megrendelés Vállalkozó általi írásbeli visszaigazolásával jön létre. A Vállalkozó a Megrendelés Visszaigazolását írásban küldi meg a Megrendelő által megadott elérhetőségek egyikére. 

A Megrendelő nem jogosult indoklás nélkül elállni vagy felmondani a szerződéses viszonyt. 

4. Mennyiségi és minőségi átvétel, reklamációk 

4.1. Mennyiségi átvétel a Vevő telephelyén 

Amennyiben az árut a Vevő telephelyén veszik át, a Vevő mennyiségi átvételt végez a fuvarozótól való átvételkor. A leszállított áruk hiánytalan átadását/átvételét aláírt szállítólevél/CMR igazolja. 

4.2. Minőségi átvétel 

A Vevő az áru mennyiségi átvételét követően azonnal külsőleg, szabad szemmel megvizsgálja azokat, és véletlenszerű ellenőrzéseket végez a Megrendelés céljára való alkalmasság szempontjából. Az ellenőrzésnek ki kell terjednie az áru méreteinek ellenőrzésére is. (Első ellenőrzés) 

A Vevőnek hitelt érdemlő bizonyítékot kell szolgáltatnia arról, hogy az Első ellenőrzést elvégezték, 

amennyiben később hibás teljesítésre vonatkozó reklamációt jelent be. A Vevő csak olyan (rejtett) hibák esetén jogosult hibás teljesítésre hivatkozni, amelyeket az Első ellenőrzés során nem észleltek, és csak olyan hibák tekintetében, amelyeket a Vevő a megfelelő gondossággal elvégzett Első ellenőrzés során nem tudott volna észrevenni. 

4.3. Reklamációk bejelentése 

Mennyiségi reklamáció csak a szállítólevélen rögzített és a Vállalkozó munkatársa vagy fuvarozója által aláírt mennyiségi reklamáció esetén érvényesíthető. 

A Megrendelő jogosult mennyiségi reklamációt, vagy – ha az Első Ellenőrzés során észlelik – minőségi reklamációt benyújtani az áru átvételétől számított 5 munkanapon belül, azzal a kikötéssel, hogy a reklamáció csak akkor érvényes, ha írásban nyújtják be, tartalmazza a hiba részletes leírását és a hibát igazoló bizonyítékokkal támasztják alá. E határidő elmulasztása jogvesztést von maga után. 

5. Tulajdonjog fenntartása 

A Vállalkozó a teljes ellenszolgáltatás kifizetéséig fenntartja az áru tulajdonjogát. Amennyiben a Megrendelő a Vállalkozóval szembeni bármely fizetési kötelezettségét nem teljesíti, a további elfogadott megrendelésekből eredő összes fennálló tartozás azonnal esedékessé és fizetendővé válik. Ilyen esetekben a Vállalkozó jogosult az összes érintett áru kiadását követelni, és a Megrendelő költségére és kockázatára elszállíttatni azokat a Megrendelőtől. 

6. Fizetési feltételek 

A Megrendelés-visszaigazolásban, együttműködési megállapodásban vagy keretszerződésben meghatározott fizetési feltételek mind a Vállalkozóra, mind a Megrendelőre kötelező érvényűek. A Vállalkozó Szerződéssel összhangban kiállított számláin feltüntetett fizetési feltételek akkor érvényesek, ha az megfelel a Felek közötti megállapodásnak és a visszaigazolás feltételeinek. 

Késedelmes fizetés esetén a Vállalkozó jogosult késedelmi kamatot felszámítani a Megrendelőnek. 

A késedelmi kamat mértéke a késedelem késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat 8 százalékponttal növelt összege. 

Első megrendelés esetén a Vállalkozó előlegfizetést köthet ki banki átutalással. 

Lejárt tartozása esetén a Vállalkozó a Megrendelő esetlegesen következő megrendelését saját belátása szerint fogadja el vagy utasítja el, de elfogadott megrendelés esetén sem köteles megkezdeni a gyártást. 

A jelen ÁSZF letöltése pdf-ben: LETÖLTÉS

Bisnode

Sári Metal - ISO 9001 UKAS sarimetal emt hu Sári Metal - ISO 14001 UKAS sarimetal emt hu

D.U.N.S numberD&B D-U-N-S® szám:
86-064-0858
tuv iso 3834-2:2021 ISO3834 2 2021 2 hu ISO3834 2 2021 8 2018 ITM Gépkezelői tanusítvány ISO 3834-2:2021 Registered